Skip to content

Kako obrazovne institucije mogu iskoristiti tehnologiju laserskog skeniranja?

Razne industrije se oslanjaju na lasersko skeniranje. Građevinske kompanije ga koriste za ubrzavanje procesa geodetskog snimanja, a inženjeri ga koriste za pojednostavljenje digitalnog rada. Čak se i ekološki zaštitari i istoričari oslanjaju na mobilnost skenera i raznovrsnost podataka oblaka tačaka. Ova popularnost nije ograničena na praktičnu ili industrijsku stranu. Obrazovne institucije takođe mogu koristiti LiDAR skenere. Lasersko skeniranje u obrazovanju nije samo za istraživanje, već i za obogaćivanje nastave.

U ovom tekstu ćemo predstaviti različite prednosti koje laserski skeneri donose obrazovanju.

Kakva može biti upotreba laserskih skenera u obrazovanju?

Sledeća generacija uvek treba imati priliku da iskusi postojeće i sve nove tehnologije. To će im pomoći da shvate važne koncepte tokom studija i da ih pripreme za svakodnevni rad nakon diplomiranja. Što pre počnu da dobijaju praktično iskustvo sa ovim alatima, to bolje. To će poboljšati njihovo iskustvo tokom učenja, ali i koristiti tehnologiji.

Učenici i studenti će sutra biti inovatori. Oni će pronaći nove načine za korišćenje tehnologije 3D skeniranja i uočiti njen potencijal. Ali, da bi to uradili, potrebno im je iskustvo sa skenerima i LiDAR-om. Da biste generisali ideje i identifikovali nove upotrebe, morate biti upoznati i sa trenutnim.

Koje prednosti i izazovi postoje pri integraciji laserskog skeniranja u obrazovanje?

Postoje očigledne prednosti korišćenja 3D skenera kao obrazovnog alata. Od učionica do terenskog rada i dugotrajnog istraživanja, skeneri imaju širok spektar upotreba. Ali, postoje i izazovi.

Evo kratkog pregleda kako mobilni laserski skeneri mogu doprineti vašem nastavnom planu i programu.

Ostati na čelu razvoja industrije

Važno je da visoko obrazovanje prihvata nove tehnologije. Osim što nude iskustvo sa njima, oni moraju da inoviraju nove upotrebe i aplikacije. Ovo privlači studente i impresionira odbore za finansiranje.

Mnogo razvoja u upotrebi i mogućnostima laserskog skeniranja zavisi od univerziteta. Ipak, još uvek postoji potencijal za više. To bi moglo pomeriti granice za istraživačke projekte, zarađivati sredstva i poboljšati reputaciju.

Ulaganje u najnovije tehnologije pokazuje potencijalnim studentima da je institucija posvećena pružanju visokokvalitetnog iskustva u nastavi i učenju.

Bolja mogućnost pri zapošljavanju

Prilikom pripremanja učenika za svet rada, važno je opremiti ih sa što više relevantnih veština.

U mnogim industrijama, redovna upotreba mobilnih laserskih skenera ih pretvara u osnovnu opremu. Oni ubrzavaju različite zadatke dok otvaraju mogućnosti sa procesom digitalnog dizajna.

Povećanje angažovanja uz praktično iskustvo

Sticanje praktičnog iskustva sa laserskim skenerom je odličan način da povećate angažovanje na način na koji će vaš nastavni tim već ceniti.

Korišćenje samog skenera će studentima pružiti praktično iskustvo učenja i stvoriti osećaj osnaženosti učenika. Podaci u oblaku tačaka koje prikupljaju doneće potpuno novi niz prednosti, omogućavajući im da pristupe nivou „kreiranja“ učenja kada primenjuju ono što su naučili.

Cena

Istraživanje i razvoj tehnologije laserskog skeniranja smanjili su troškove poslednjih godina, otvarajući mogućnost obrazovnim institucijama da kupuju skenere umesto da ih iznajmljuju.

Veštine

Mobilni laserski skeneri i druga oprema su napravljeni imajući na umu upotrebljivost. Neki, poput GeoSLAM ZEB skenera, dovoljno su jednostavni za upotrebu uz minimalnu obuku.

Integracija

U prošlosti je bilo teško koristiti podatke oblaka tačaka bez odgovarajućeg softvera za njihovu obradu i analizu, što više nije slučaj, pri čemu je integracija često ključni prioritet u dizajnu i razvoju opreme za skeniranje.

Lasersko skeniranje u obrazovanju: Maksimalno iskorišćavanje laserskih skenera je više od pukog pristupa hardveru – potreban vam je i softver za pravljenje rezervnih kopija. Uz GeoSLAM Classroom licencu, dobijate popuste na mobilne laserske skenere i licencirani softver kako bismo pomogli da GeoSLAM tehnologija bude pristupačna i praktična.

Univerziteti koji ulažu u LiDAR skenere i softver pomažu svojim ustanovama da prednjače i daju svojim studentima bolje iskustvo učenja.

Koje oblasti koriste laserske skenere u visokom obrazovanju?

Sa mnogo mogućih upotreba laserskog skeniranja u obrazovanju, nije iznenađujuće videti niz fakulteta koji koriste ovu tehnologiju. Pored ključnih tema u inženjerstvu i izgrađenom okruženju, široka grupa humanističkih i naučnih subjekata je u stanju da istražuje važne koncepte van učionice koristeći skenere.

Evo nekoliko primera različitih načina na koje su različita odeljenja već koristila laserske skenere i prednosti koje su stekli.

Arhitektura, geodezija i građevinarstvo

LiDAR skeneri su suštinski alat za merenje, mapiranje i utvrđivanje stanja postojeće infrastrukture. Povećana upotreba ručnih skenera na licu mesta znači da je važno da učenici znaju kako da ih koriste.

Tokom procesa izgradnje podaci mogu da zacrtaju promene i napredak, pa čak i da prate resurse i zalihe tokom celog projekta.

Koja tehnologija vam je potrebna u arhitektonskoj industriji?

Arhitekte se fokusiraju na proces planiranja i projektovanja, oslanjajući se na geodete da donesu informacije o postojećim strukturama i prostorima. Jednostavnost ručnih LiDAR skenera uklanja ovu potrebu. Omogućava arhitektama da sami urade svaki deo posla, štedeći vreme i novac, čak i na komplikovanim poslovima.

Kako tehnologija pomaže u geodeziji?

Geodetska industrija je prihvatila mobilno lasersko skeniranje kao brz i pouzdan način prikupljanja tačnih podataka. Mobilnost ovih skenera znači da je prikupljanje podataka mnogo brže. Zbog toga su bezbedniji, jer geodete ne moraju da provode duže vreme na licu mesta.

Davanje studentima znanja o mobilnim LiDAR skenerima daće im prednost kada dođu da rade u industriji.

Kakva je budućnost geodezije?

Ručni LiDAR skeneri će verovatno postati vitalni deo premeravanja zemljišta u budućnosti. Oni nude brz i jednostavan način za snimanje komplikovanih podataka bez napornih podešavanja.

Geologija, geografija i ekologija

Kada je u pitanju skeniranje neprijateljskih okruženja ili složenih prirodnih formacija, brzo postavljanje i mobilnost skenera su od vitalnog značaja.

Univerziteti i istraživački centri ne ograničavaju ovu tehnologiju samo na svoje nastavno osoblje. Studenti takođe dobijaju priliku da to iskoriste.

Istorija i druge humanističke nauke

3D lasersko skeniranje o istorijskom očuvanju redefiniše ovu naučnu oblast.

Ručni laserski skeneri čine proces mapiranja restriktivnih, delikatnih i detaljnih istorijskih lokacija daleko bržim od prethodnih tehnika skeniranja. Lakoća korišćenja znači da osoblje i studenti mogu da sarađuju na projektima, tako da studenti stiču dragoceno iskustvo na terenu. Njihov doprinos je često važan u istraživanjima.

Međutim, uticaj laserskih skenera nije ograničen na terenska istraživanja kada su u pitanju istorijske studije. Univerziteti i institucije koriste podatke iz oblaka tačaka prikupljene za kreiranje 3D modela i AR ili VR verzija istorijskih lokacija.

Ovo donosi dugoročne koristi za buduće generacije unutar i van univerziteta koji sprovode istraživanje.

Druge obrazovne upotrebe za lasersko skeniranje

Tehnički hardveri, kao što su skeneri, obično su fokusirani na istraživanje i nastavu, ali zapravo ne postoje ograničenja za njihovu upotrebu. Jedan skener u okviru univerziteta ili određenog fakulteta mogao bi da se koristi u nekoliko departmana, što ih čini isplativim rešenjem.

GeoSLAM tehnologija je korišćena za snimanje i Univerziteta Ekseter i Univerziteta Oksford. Mobilni skeneri su generisali visokokvalitetne podatke u oblaku tačaka u glavnim oblastima lokacija bez ometanja u radnim kampusima. U obe ove situacije, posao su završila spoljni saradnici, ali kada tehnologija postane vlasništvo institucije, širok spektar primena je otvoren za svakoga.

ZEB Horizon skeneri su korišćeni kao deo psihološke i fiziološke studije Instituta za adaptaciju ljudi. Eksperiment Deep Time 40 izolovao je njihov tim u pećini na 40 dana kako bi testirao njihovu sposobnost prilagođavanja. Tokom ovog eksperimenta, dobili su zadatke da pomognu u strukturiranju njihovih dana – počevši od skeniranja pećina. Jednostavno podešavanje i mogućnosti „hodanja i skeniranja“ stvorile su zanimljiv zadatak koji je igrao ključnu ulogu u eksperimentu.

Kakva je upotreba laserskih skenera u obrazovanju?

U zaključku, vraćamo se na naše prvobitno pitanje – kakva je upotreba laserskih skenera u obrazovanju? Odgovor je i jasan i složen, jer je upotreba skoro neograničena i u predmetnim oblastima i u drugim primenama.

Od osnaživanja učenika i studenata kroz veštine zasnovane na radu do povećanja angažovanja kroz praktične zadatke. Mogućnosti upotrebe skenera u obrazovanju su beskrajne.